İsrail'e göre ABD - İran Mutabakat Zaptı, Tel Aviv çıkarlarına aykırı.
ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptına Tel Aviv'den beklenen tepki geldi. Tel Aviv, çıkarlarına aykırı gerekçesi ile kötü bir anlaşma olarak nitelendirildi.
Mutabakat zaptı, 18 Haziran'da dijital ortamda Trump ve Pezeşkiyan tarafından imzalanarak yürürlüğe girmesinin ardından İsrail tarafından ilk açıklama geldi. Bazı basın organları ve isimler; imzalanan mutabakat zaptının ABD ile İsrail ilişkileri aleyhine olduğunu savundu.